După ce criterii aleg afiliații campaniile?

După ce criterii aleg afiliații campaniile?

Cu siguranță vei fi de acord cu noi când spunem că rețeaua Dognet se bazează pe afiliați. Nu am fi acolo unde suntem azi, fără publisheri de înaltă calitate. Ei sunt cei care promovează campaniile tale zi de zi și, prin urmare, părerea lor este de o importanță capitală. Dacă dorești să afli ce îi descurajează și ce-i atrage atunci când aleg să promoveze o anumită campanie, îți recomandăm să citești mai departe.

La sfârșitul anului 2020, am pregătit un chestionar, pe care l-am trimis fiecărui publisher Dognet. Astfel, am colectat aproape 200 de răspunsuri de la publisheri de diferite categorii și rank-uri – răspunsuri pe care mai apoi le-am evaluat pentru a întocmi acest raport.

Scopul chestionarului a fost acela de a obține date cu privire la parametrii campaniei, care au impact asupra deciziei unui publisher de a implementa și promova o campanie. Îți putem oferi, așadar, o imagine clară cu privire la criteriile minime pe care le așteaptă un publisher de la o campanie de afiliere, dar și a aspectelor către care ar trebui să direcționezi o atenție suplimentară.

Chestionarul a subliniat, desigur, multe aspecte legate de funcționarea propriu-zisă a rețelei, aspecte pe care noi, ca rețea, le putem îmbunătăți. De aceea, în următoarele luni, ne vom concentra pe implementarea propunerilor primite de la afiliații noștri prin intermediul chestionarului.

Însă, revenind la tine ca advertiser, dacă nu ai disponibilitatea să citești raportul în întregime, îți recomandăm să treci măcar în revistă cele mai importante concluzii rezultate din sondaj și pe care tu, în calitate de advertiser, le poți influența.

  1. Acordă atenție calității feed-ului XML. Este important ca acesta să aibă o structură clară, cu descrieri relevante și detalii despre produs (inclusiv mențiunea referitoare la prețul inițial, în cazul produselor cu preț redus).
  2. Nu încerca să economisești printr-un comision mic, ci alege valoarea comisionului în mod corect. Ba mai mult, dacă un publisher de succes îți aduce numeroase conversii, îți recomandăm să-l susții individual cu un bonus sau cu un comision mai mare.
  3. Pentru campanie, te rugăm să ne pui la dispoziție o descriere cât mai elaborată a magazinului online și a portofoliului de produse.
  4. Asigură-te că incluzi în descriere și o listă a produselor de TOP, precum și a categoriilor de TOP. Dacă gama celor mai vândute produse se schimbă sezonier, este de preferat să ne trimiți în mod regulat o listă actualizată.
  5. Mulți publisheri, în special cei de rank mai mic, vor aprecia, de asemenea, extrase din articole PR și, în special, pentru produse specifice, chiar și descrierea consumatorului țintă.
  6. Nu modifica frecvent condițiile campaniei, aprobă conversiile cu regularitate și informează-ne în timp util cu privire la posibile erori de tracking ale conversiilor. Stabilitatea unei campanii este de o mare importanță pentru parteneri.

Dacă dorești să afli cum am ajuns la aceste recomandări și la alte concluzii interesante, citește mai departe. 🙂

Ponderea respondenților în sondaj

Majoritatea afiliaților în rețeaua Dognet sunt creatorii de conținut, ceea ce poate fi văzut și în ponderea respondenților din sondaj. Privind restul respondenților, 3% dintre aceștia au reprezentat site-uri de cupoane, tot 3% fiind și procentul portalurilor de cashback. Afiliații care folosesc ca instrumente de promovare rețelele sociale și PPC au constituit cel mai restrâns grup de respondenți.

Graficul reprezentării categoriilor de afiliați participanți în sondaj

Graficul reprezentării categoriilor de afiliați participanți în sondaj


De asemenea, am împărțit afiliații în funcție de numărul de conversii realizate lunar prin Dognet – în unități, zeci, sute și mii de conversii. Pentru nevoile acestui sondaj, vom face în continuare o distincție între
afiliații de rank mic (cei care fac de la câteva unități până la zeci de conversii pe lună) și afiliații de rank mare (cei care fac sute – mii de conversii pe lună).

Valoarea comisionului de afiliere, cât și popularitatea brandului din spatele campaniei sunt decisive. Dar care alte criterii sunt semnificative pentru publisheri?

O primă întrebare a chestionarului a vizat evaluarea pe o scară de la 1 la 6 a mai multor criterii listate în tabelul de mai jos:

  • 1 – neimportant
  • 2 – puțin important
  • 3 – destul de important
  • 4 – important
  • 5 – foarte important
  • 6 – extrem de important
Criterii Pt. afiliații de rank mic
Valoarea comisionului Important (4.38 puncte)
Popularitatea brandului Important (4.35 puncte)
Valabilitatea cookies-urilor Important (4.18 puncte)
Calitatea și accesibilitatea feed-ului XML  Destul de important (3.36 puncte)
Rank pe Compari.ro Destul de important (3.14 puncte)
Dacă este campania promovată și de alți publisheri  Puțin important (2.49 puncte)
Disponibilitatea cupoanelor Puțin important (2.45 puncte)

Criterii Pt. afiliații de rank mare
Popularitatea brandului Foarte important (4.88 puncte)
Valoarea comisionului Foarte important (4.68 puncte)
Valabilitatea cookies-urilor Important (3.76 puncte)
Calitatea și accesibilitatea feed-ului XML Important (3.61 puncte)
Rank pe Compari.ro Destul de important (2.9 puncte)
Disponibilitatea cupoanelor Destul de important (2.58 puncte)
Dacă este campania promovată și de alți publisheri     Puțin important (2,18 puncte)

Până aici am dedus în mod clar că gradul de popularitate al brandului și valoarea comisionului sunt primele criterii de care țin cont afiliații de orice rank atunci când aleg o campanie. Dar poate că această informație nu este nouă pentru tine, cât mai degrabă o nouă confirmare. Și într-adevăr, un brand bine-cunoscut continuă să asigure o prezență ecommerce stabilă și puternică, care probabil va și converti bine.

Un branding reușit presupune o muncă de cursă lungă. Deși publisherii preferă magazinele online binecunoscute și poate că brandul tău nu este chiar numărul 1 pe segmentul de piață, asta nu înseamnă neapărat că nu vor alege să-ți promoveze campania. Rămâne totuși valabil faptul că un e-shop cu o prezență îndelungată și solidă pe piață se bucură de o mai mare popularitate printre afiliați. Prin urmare, nu recomandăm desfășurarea unei campanii de afiliere pentru un magazin online foarte recent lansat.

Nu încerca să economisești cu afiliații cu orice preț și stabilește un comision echitabil. În mod clar, un comision pentru anvelope nu poate fi niciodată la fel de mare ca unul pentru un supliment nutritiv. Cu toate acestea, publisherii au în mare măsură o idee clară a valorii comisioanelor în segmentele respective de piață. Astfel, stabilește întotdeauna un comision corect și, dacă ai posibilitatea, nu ezita să susții individual publisherii care aduc cele mai multe conversii printr-un bonus suplimentar sau un comision mai mare. Ei vor aprecia acest lucru și se vor implica și mai mult în promovarea campaniei tale.

Alți parametri importanți sunt valabilitatea cookies-urilor și, desigur, calitatea și accesibilitatea feed-ului XML. Pentru mulți dintre publisheri, feed-ul XML este alfa și omega unei campanii. Fii deosebit de atent în privința asta.

Publisherii au menționat pe tot parcursul sondajului importanța unui feed XML de înaltă calitate și bine structurat. O structură clară, cu descrieri relevante și detalii despre produs (inclusiv mențiunea referitoare la prețul inițial, în cazul produselor cu preț redus), vor facilita implementarea campaniei tale. Dacă crezi că feed-ul tău nu corespunde acestor cerințe, scrie-ne.

Cei mai mulți publisheri apreciază o descriere cât mai elaborată a magazinului online și a portofoliului de produse

În următoarea parte a sondajului, afiliaților li s-a dat posibilitatea să evaluzere și alte aspecte ale campaniei, pe care ei le consideră esențiale. Care au fost rezultatele? În tabel, poți vedea procentajul celor care consideră că este esențial un anumit criteriu.

Criterii Pt. afiliații de rank mic
Descrierea magazinului și a portofoliului de produse 60%
Recomandări de produse de TOP 51%
Recomandări de categorii de TOP 43%
Descrierea consumatorului țintă 30,5%
Bannere promoționale 26,5%
Extrase din articole de PR 25,5%
Promovare PPC permisă 16,5%
Promovare prin e-mail permisă 12,5%
Template-uri pentru e-mail 6%
Permisiune pentru Google CSS 2,5%

Criterii Pt. afiliații de rank mare
Recomandări de produse de TOP 45%
Descrierea magazinului și a portofoliului de produse 44,5%
Recomandări de categorii de TOP 36%
Permisiune pentru Google CSS 22,5%
Descrierea consumatorului țintă 16%
Promovare PPC permisă 9%
Bannere promoționale 8%
Extrase din articole de PR 7,5%
Promovare prin e-mail permisă 7,5%
Template-uri pentru e-mail 0%

Felul în care o campanie se prezintă s-a dovedit esențială pentru publisheri. Aceștia apreciază o descriere cât mai elaborată a magazinului online și a portofoliului de produse. Unii, în special cei de rank mai mic, vor aprecia, de asemenea, extrase din articole PR și chiar și descrierea consumatorului țintă.

Tot ca parte din descrierea campaniei ar trebui să fie și o listă a produselor de TOP, precum și a categoriilor de TOP. Iar dacă această listă diferă de la un sezon la altul, ar fi de preferat să ne informezi, pentru a o menține actualizată.

Afiliații de rank mare vor aprecia, de asemenea, permisiunea pentru Google CSS. Dacă ești interesat de această opțiune, anunță-ne.

Întrebările deschise au sugerat că publisherii, mai ales cei de rank mic, doresc și bannere pentru diferite promoții de sezon, în special cele de dimensiuni 300×300 și 720×90, cu sau fără butoane call-to-action.

O altă motivație sunt feed-urile de înaltă calitate și, în special, interesul comercianților pentru cooperare

Prin întrebările deschise adresate publisherilor în sondaj, le-am oferit acestora ocazia să se exprime elaborat cu privire la ceea ce îi motivează să aleagă rapid și simplu mai multe campanii. Iar majoritatea răspunsurilor doar ne-au confirmat cele bănuite anterior.

Prin urmare, ce au avut în vedere afiliații cel mai adesea?

  • Feed XML de înaltă calitate – faptul că feed-ul de produse este important pentru publisheri a fost deja punctat anterior. Dar ca să recapitulăm, un feed cu o structură clară, cu descrieri relevante și detalii despre produs sunt importante (inclusiv mențiunea referitoare la prețul inițial, în cazul produselor cu preț redus). Majoritatea publisherilor au insistat pe acest punct în cadrul întrebărilor deschise.
  • Produse pentru recenzii și concursuri organizate de afiliați – dacă poți pune la dispoziția afiliatului produse pentru testare și recenzii sau concursuri organizate de acesta pentru vizitatorii lor, avem rugămintea să ne informezi.
  • Oferta de cupoane pentru publisherii afiliați campaniei tale – dacă politica internă și marjele de profit permit, ia în considerare oferirea unui cupon de reducere doar pentru publisherii afiliați campaniei tale. Aceștia vor oferi cuponul în strategia lor de promovare a campaniei tale, crescând atât numărul conversiilor, cât și motivația publisherului. Îți recomandăm pentru început oferirea unui cupon cu un termen de valabilitate mai mic. Iar în cazul în care cuponul va fi folosit cu succes, să iei în considerare mai apoi și oferirea unui cupon cu o valabilitate pe termen lung.
  • Implicare comerciantului – mulți dintre publisheri și-au exprimat dorința de a fi susținuți de către advertiserii cărora le-au adus un număr semnificativ de conversii. Și după cum am menționat deja, îi poți susține printr-un bonus sau un comision mai mare. Desigur, sunt mai multe opțiuni de a-ți exprima aprecierea pentru un publisher. De aceea, te încurajăm chiar să iei legătura cu noi pentru a ne consulta împreună cu privire la cele mai bune opțiuni.
  • Stabilitate – cuvântul ,,stabilitate” s-a regăsit în multe dintre răspunsuri. pentru a descrie o campanie pe termen lung care nu își modifică frecvent condițiile, se desfășoară fără întreruperi și aprobă conversiile în așteptare în mod regulat.

Acestea sunt, așadar, recomandările noastre către advertiseri, recomandări rezultate din sondajul nostru la scară largă, organizat cu participarea publisherilor din rețeaua Dognet. Sperăm ca rezultatele sondajului să te ghideze în eforturile tale de marketing afiliat, așa încât publisherii să-ți aducă un trafic de înaltă calitate și o mulțime de conversii.

Pentru că nu este întotdeauna posibil să îndeplinești cerințele publisherilor, încearcă măcar să menții o comunicare constantă cu noi. Ne pasă și este și în interesul nostru ca fiecare campanie să fie configurată corespunzător și să aducă cele mai bune rezultate.

Îți mulțumim că ai alocat timp pentru acest raport amănunțit și, în cazul în care dorești să aduci modificări campaniei tale de afiliere ca urmare a celor citite aici, contactează-ne prin email la: hello@edognet.com.

Cosmina Tcaciuc
Cosmina Tcaciuc

Affiliate Manager for Romania

Mai multe articole care ar putea să te intereseze

Care sunt campaniile disponibile în rețeaua noastră?