Cum se modifică adresele url
Dacă ești publisher, cu siguranță te-ai întrebat cum poți modifica un URL de afiliere pentru a direcționa către o anumită secțiune a site-ului, de exemplu nu către homepage, ci către pagina unui produs. Răspunsul la această întrebare îl vei afla din cele ce urmează.
Cum se transformă un URL în link de afiliere
Transformarea unui URL oarecare în link de afiliere se face prin adăugarea așa-zisului cod de tracking. Mai exact, codul de tracking trebuie adăugat la finalul adresei URL. Pentru a face acest lucru, trebuie să te loghezi în contul tău de afiliat, iar din panoul de admin să alegi Promotion -> Banners & Links și, în funcție de campanie pe care intenționezi să o promovezi, să alegi unul dintre link-urile de afiliere de acolo. Nu trebuie decât să copiezi codul de tracking (ex: ?utm_source=dgt&a_aid=XXXX&a_bid=XXXXX sau #utm_source=dgt&a_aid=XXXX&a_bid=XXXX) din link-ul de afiliere și să-l adaugi la adresa URL a subpaginii către care vrei să direcționezi trafic.
Demonstrație pentru campania Metal-shop.ro:
Link-ul de afiliere: http://www.metal-shop.ro/?utm_source=dgt&a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=55a1c919
Adresa URL pe care vrei să o transformi în link de afiliere: https://www.metal-shop.ro/incaltaminte/z/converse/
Adresa URL finală: https://www.metal-shop.ro/incaltaminte/z/converse/?utm_source=dgt&a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=55a1c919
Dacă adresa URL conține deja parametrul „?” sau „#”, atunci codul de tracking nu va începe cu „?utm_source=dgt&a_aid”, ci cu „&utm_source=dgt&a_aid”.
Cel mai adesea, o adresă URL conține caracterul ,,?” dacă este generată ca urmare a unei căutări sau a folosirii unui filtru.
Demonstrație pentru campania NANInails.ro:
Link-ul de afiliere: http://www.naninails.ro/?utm_source=dognet&a_aid=5c8a2aa6b5821&a_bid=676c7111
Adresa URL generată din căutarea filtrată: https://www.naninails.ro/search/?productsPerPage=18&limiter%5Bfulltext%5D=geluri (link-ul conține ,,?” în adresa URL)
Adresa URL finală: https://www.naninails.ro/search/?productsPerPage=18&limiter%5Bfulltext%5D=geluri&utm_source=dognet&a_aid=5c8a2aa6b5821&a_bid=676c7111
(în loc de ?utm_source=dgt&a_aid avem &utm_source=dgt&a_aid)
Cum se modifică un link de redirecționare
O altă metodă de a transforma adrese URL este de a pleca de la link-urile de redirecționare pe care le poți găsi în secțiunea unei campanii în panoul de admin. Aceste link-uri de redirecționare trimit către site-ul advertiserului și arată în felul următor: http://login.dognet.ro/scripts/fc27g82d….
Ceea ce e important de menționat e faptul că ele pot fi modificate prin adăugarea unor anumiți parametrii, așa încât URL-ul final să definească o pagină către care vrei în mod expres să redirecționezi. Mai exact, specifică adresa URL de destinație ca parametru ,,desturl” sau ,,data2” (parametrul de folosit e în funcție de campanie, această informație fiind disponibilă tot în panoul de admin).
Demonstrație pentru campania ePantofi.ro
Link-ul de redirecționare (mai numit și ,,deep link’’): http://login.dognet.sk/scripts/fc27g82d?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=8aa8a5a5
Adresa URL după adăugarea parametrului data2: http://login.dognet.sk/scripts/fc27g82d?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=8aa8a5a5&data2=
Adresa URL către care vrei să redirecționezi: https://www.epantofi.ro/copii.html
Adresa URL finală: http://login.dognet.sk/scripts/fc27g82d?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=8aa8a5a5&data2=https://www.epantofi.ro/copii.html
Cum se testează funcționalitatea
Trebuie doar să faci clic de câteva ori pe un nou link și dacă apoi îl vezi în lista de clicuri, atunci ai confirmarea că totul este în regulă. Lista de clicuri o poți accesa din Reports > Clicks list. De regulă, durează estimativ 20-30 de minute pentru ca lista să se actualizeze.
Ai găsit folositor acest articol? Nu ezita să ne lași feedback-ul tău într-un comentariu mai jos sau să ne contactezi în cazul în care ai întrebări.