Afilierea pe continut – interviu cu Mihai Croitoru

Afilierea pe continut – interviu cu Mihai Croitoru

Afilierea este un subiect inca neexploatat la adevarata valoare in Romania. Pentru a putea intelege mai bine cum functioneaza, care sunt punctele tari, respectiv cele slabe, si ce presupune crearea unui continut de calitate, l-am abordat pe Mihai Croitoru pentru a ne raspunde la cateva intrebari. Rezultatul interviului il gasiti mai jos.  

  1. Esti pe piata de afiliere de mai bine de 15 ani. Cum ti se pare ca au mers lucrurile pana acum?

Caracteristica principala a pietelor de afiliere, la fel ca tot domeniul IT&C este schimbarea continua si mult mai rapida decat in alte domenii. Trebuie sa te adaptezi si sa inovezi tot timpul pentru a putea genera crestere si venituri mai mari, pe langa plus valoarea adusa advertiserilor.

  1. Ce te-a determinat sa perseverezi si sa nu alegi o alta directie?

De cand am descoperit afilierea mi-au placut foarte mult libertatea si flexibilitatea oferite de aceasta. Practic poti sa lucrezi oricand si de oriunde, atata timp cat ai o conexiune la Internet. De exemplu, raspunsurile la acest interviu le trimit de pe o plaja din Filipine, unde sunt 28 de grade Celsius si adie o briza placuta. Pentru mine acesta a fost mereu factorul principal de motivatie, deoarece nu imi place sa merg la un birou cu program fix, zi de zi.

  1. Care ar fi punctele slabe si punctele tari cand vine vorba de afiliere in Romania?

Punctele slabe sunt imaturitatea si dimensiunea redusa a pietei, dar si neseriozitatea anumitor advertiseri care nu inteleg pe deplin avantajele afilierii ca si canal de marketing. Magazinele serioase care au inteles sa isi trateze afiliatii ca parteneri au avut si vor avea foarte mult de castigat din aceasta colaborare.

Punctele tari le reprezinta pentru mine faptul ca pot scrie content intelegand corect specificul local al clientilor, concurenta in crestere intre retelele de afiliere si avantajul cresterii constante deoarece piata nu a atins inca un nivel mare de saturatie si maturitate.

  1. Afilierea pe content presupune investitia de timp, creativitate, dar si sa alegi produsele potrivite. Cum reusesti sa imbini toate aceste elemente?

Intotdeauna incerc sa ma pun in pielea vizitatorilor site-ului meu si sa ofer informatie cat mai relevanta pentru a face alegerea produsului potrivit cat mai usoara. Produsele recomandate le aleg de obicei prin prisma raportului calitate/pret si exclud intotdeauna din recomandari produsele de calitate slaba, desi acestea au de obicei un pret mai atractiv.

  1. Cum vezi tu un continut de buna calitate?

Continutul de buna calitate trebuie sa fie orientat catre vizitator, sa fie informativ si bine structurat, in viziunea mea. Intotdeauna scriu pentru publicul meu, nu pentru motoarele de cautare. Sunt de parere ca atata timp cat esti sincer si oferi informatii la obiect poti obtine apreciere din partea cititorilor si ii poti ajuta sa ia o decizie de cumparare informata.

  1. Cum vezi piata marketingului afiliat in Romania?

Piata marketingului afiliat din Romania a evoluat foarte mult in ultimii ani, dar mai sunt pasi de facut catre o piata matura si profesionista. Inca sunt probleme legate de seriozitate si implicare, atat din partea afiliatilor, cat si din partea retelelor si advertiserilor.

  1. Cum ti se pare experienta cu reteaua de afiliere Dognet? (Cum ti s-a parut la inceput si cum s-a dovedit a fi)

La inceput am fost putin sceptic legat de o retea noua, dar am avut o surpriza placuta sa gasesc programe de afiliere performante si o echipa serioasa orientata catre rezultate pentru toate partile implicate. Keep up the good work!

  1. Care sunt punctele tari si slabe in colaborarea cu Dognet?

Punctele tari ale retelei Dognet sunt abordarea profesionista si seriozitatea, la puncte slabe as indica interfata destul de fragmentata si greoaie a backend-ului, dar e functionala si asta e ceea ce conteaza pana la urma.

  1. Crezi ca exista un viitor in ceea ce priveste afilierea in Romania?

Bineinteles. Piata de ecommerce din Romania este in continua crestere, iar marketingul afiliat este un canal excelent pentru cei care il abordeaza cu seriozitate si doresc sa obtina rezultate pe termen lung.

  1. Ce le recomanzi celor care vor sa faca afiliere pe content?

Celor care vor sa faca afiliere pe content le recomand sa creeze content de calitate si sa construiasca mereu, fara sa se dea batuti prea repede. Rezultatele vin mai greu fata de alte metode de promovare, dar in timp merita investitia. Mult succes!

Afilierea pe continut – interviu cu Mihai Croitoru

5 din 3



Raluca Maria Dobrescu
Raluca Maria Dobrescu

Affiliate Manager for Romania

Mai multe articole care ar putea să te intereseze

Care sunt campaniile disponibile în rețeaua noastră?