Afiliere 3.0 – vizita în Romania și ce am învățat în urma evenimentului

Afiliere 3.0 – vizita în Romania și ce am învățat în urma evenimentului

Afiliere 3.0 a fost un eveniment special pentru Dognet deoarece reprezentantul companiei slovace,  Dávid Puha, a avut ocazia să cunoască și să afle mai multe despre piața de afiliere din România. Mai mult, am avut plăcerea să ne cunoaște între noi într-o amosferă degajată, pe alocuri formală, dar foarte profitabilă din toate punctele de vedere. 

Ce am descoperit

Locația aleasă  a fost perfectă pentru anotimpul în care ne aflăm, și în special datorită faptului că se apropie sărbătorile de iarnă. Data, cu o săptămână înaine de evenimentul așteptat de toți afiliații, Black Friday. Cele 4 zile petrecute la munte au fost foarte bine împărțite pentru a îmbina utilul cu plăcutul. Așa că, cea mai mare parte a audienței s-a bucurat de posibilitaea de a asculta pezentări motivante urmate de sesiuni de Q&A, dar și de plimbări și degustări de bunătăți locale. 

Noi, cei de la Dognet, subsemnata, Raluca, și David ne-am bucurat să descoperim oameni motivați, oameni care au făcut din afiliere un mod de viață și o sursă constantă de venit, precum și oameni care, pornind de la marketingul afiliat au ales alte drumuri. Totodată, a fost o oportunitate de a descoperi cum funcționează și celelate două mari rețele de afiliere din România, precum și oferta magazinelor online.

Ce am învățat

Ce am învățat în urma participării la acest eveniment este faptul că există o nemulțumire în rândul afiliaților în ceea ce privește comunicarea cu rețelele de afiliere. Mai mult, există situații în care comisioanele sunt respinse fără o explicație clară. Din acest punct de vedere, putem spune că rețelele de afiliere au o atitudine mai degajată în ceea ce privește medierea relației afiliat – magazin online, accentul punându-se pe oferirea unei platforme bine puse la punct pentru ambele părți. 

A fost interesant să observăm că, la rândul lor, magazinele online se plâng de comunicarea dintre ele și afiliați. Încă o dată, comunicarea pare a fi ușor deficitară, poate și datorită modului în care sunt structurate mesajele. Ce ne-a plăcut foarte mult este inițiativa afiliaților de a lua taurul de corne și de a realiza astfel de întâlniri pentru a-și exprima nemulțumirile și a aduce îmbunătățiri. 

Mai mult, am avut plăcerea de a afla detalii interesante legate despre istoria marketingului afiliat în România prin prezentarea introductivă a lui Dragoș Bunea. Astfel, s-a putu face o paralelă între situația din Slovacia și cea de aici, iar ideile extrase vor fi implementate într-o și mai bună colaborare Dogent și piața românească. Ne-a impresionat și faptul că se face afiliere prin conținut, iar datele prezentate de Mihai Croitoru au întregit și mai bine imaginea afilierii în România. 

Cum procedăm noi

Principala diferență dintre abordarea noastră și cea existentă deja în România este că tratăm clienții și afiliații ca parteneri. Mai mult, nu acceptăm magazinele online în campanie decât după ce ne asigurăm că înțeleg cum funcționează marketingul afiliat. Dacă există o diferență majoră în ceea ce privesc cifrele și plățile comisioanelor, discutăm proactiv cu clientul și începem o investigație. Aceasta poata duce până la suspendarea contului sau chiar le oprim definitiv campania înainte de a se transforma într-o problemă mai mare.

Noi chiar ne dorim să le răsplătim efortul afiliaților cât mai prompt posibil. Astfel că plata se face imediat după aprobarea comisioanelor. Ulterior, noi suntem responsabili de a colecta plata de la comerciant. Ideea de bază este să facilităm cât de mult putem procesul de plată și să menținem lucrurile cât mai transparente posibil pentru afiliați.

În final…

Vrem să le mulțumim lui Marius Morariu pentru că a facilitat prezența noastră la această întâlnire și lui Dragoș Bunea pentru modul profesionist de organizare și pentru că ne-a făcut să ne simțim ca acasă. Pentru noi a fost o experiență din care am învățat foarte multe, sperăm că și cei prezenți la eveniment ne-au putut cunoaște la rândul lor. Până data viitoare! 

Și mulțumită fotografului evenimentului, Marius Morariu, vă putem prezenta și în ilustrații cam cum au decurs cele 4 zile la Sinaia.

 

Afiliere 3.0 – vizita în Romania și ce am învățat în urma evenimentului

Ți-a plăcut articolul?



Raluca Maria Dobrescu
Raluca Maria Dobrescu

Affiliate Manager for Romania

Mai multe articole care ar putea să te intereseze

Care sunt campaniile disponibile în rețeaua noastră?